2012年4月18日水曜日

My doll's house 私のドールハウス

今日はこのブログとそんなに関係ないですが私のドールハウスをご紹介したいと思います!まあたしかにこのドールハウスは大方私が自分で作ったものです。
始めに父がこの家自体を作ってくれました。それから私が家の外観や内装などを仕上げました。もちろん中に置いてある小さな小物はお店で買ったものですが、例えばショパンの肖像画の飾ってある部屋にある大きなピアノは父との合作で手作りしたものです。他にもいくつか手作りのものが置いてあります。ところで...まだお人形が住んでいません、なかなかいい人形が見つからないのです。楽しんでいただけたら嬉しいです!

So today this subject is not closely connected with this blog theme, but I would love to show my doll's house! And actually many parts of this doll's house I made myself.
Firstly my father made the house itself for me, and then I decorated the outside of the house also the interiour etc. Of course most of these small things in the house(miniature plates, furnitures, music instruments etc)I bought in shops, but for example that bigger piano in a room where also a frame of Chopin's portrait is hung is totally my father and my handmade, there are also some more handmade things by myself in the house! Btw...so far no dolls live in it...unfortunately I haven't yet met any nice dolls for the house. Anyway I hope you will enjoy it!



↓この犬は以前飼っていた犬を粘土で作ったものです。
↓This dog I made with a clay, modeled on a dog I had before.






↓このピアノが手作りのピアノです。
↓Yes this piano is handmade by my father and myself!



↓自分で作った豆本を置いてみたりとか。
↓That miniature book is made by Ai Mori :-)





A video of my doll's house here. 動画もあります。


それではまた!See you later!
にほんブログ村 美術ブログへ
にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿